Visita a la finca des Guix

28/05/2026

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Margalida Prohens, ha visitat la finca des Guix, acompanyat dels Batles de Selva i d’Escorca, per conèixer de primera ma aquest nou espai públic adquirit gràcies a la col·laboració entre institucions i al finançament de fons europeus Next Generation.

La compra de la finca ha suposat una inversió d’1,25 milions d’euros i ha estat possible gràcies a la convocatòria de fons europeus gestionats per la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports.

La finca té una extensió de 123 hectàrees repartides entre els municipis d’Escorca i Selva, en un entorn d’alt valor natural i estratègic per la seva ubicació a la Serra de Tramuntana conectant amb altres finques públiques com Son Amer, Sa comuna de Selva i Ses Figueroles.

La presidenta ha explicat que aquesta actuació permetrà garantir la titularitat pública de la finca, assegurar el lliure accés dels ciutadans i preservar els seus valors naturals i patrimonials. A més, s’hi duran a terme diverses actuacions de recuperació i adequació, com ara l’eliminació d’un antic abocador, la recuperació del camí vell de Caimari a lluc i tasques de gestió forestal per reduir el risc d’incendi.

Des de l'Ajuntament d'Escorca agraïm el compromís de la Presidenta del Govern de les Illes Balears amb la recuperació de les finques i així asegurar la preservació dels seus valors naturals i patrimonials.